Szybki rozwój technologii oraz wykorzystywanie niedopracowanych systemów w komputerach wielu marek powoduje, że często ulegają one awarii. Są zdecydowanie mniej odporne na uszkodzenia, niż sprzęty produkowane jeszcze kilka lat temu, i zazwyczaj po utracie gwarancji zaczynają się z nimi poważne problemy. Do naprawy niezbędna jest nie tylko odpowiednia wiedza, ale również części oraz narzędzia, które pozwolą przywrócić laptopa do dawnego stanu. Warto jednak wiedzieć jakie komponenty najczęściej ulegają awarii oraz jaki serwis laptopów wybrać, by rzeczywiście naprawa była wykonana fachowo.
Popularni producenci i ich usterki
Na naszym rynku użytkownicy najczęściej sięgają po laptopy trzech producentów, którzy zyskali ich zaufanie dzięki cenie adekwatnej do wykorzystanych podzespołów. Nie zawsze jednak wysoka cena może oznaczać, że produkt został wykonany solidnie i nie ulegnie w najbliższym czasie żadnej awarii. Zestawienia serwisów informują, że to właśnie serwis laptopów HP jest wykonywany najczęściej, a uszkodzeniu ulega głównie karta graficzna. W dalszej części można znaleźć również awarię BIOS-u czy problemy z pamięcią RAM, które jednak nie są tak poważne, by żaden serwis sobie z nimi nie poradził.
Uszkodzenia wynikające ze złego użytkowania
Nie wszystkie występujące usterki w laptopach wynikają oczywiście z winy producentów. Nie należy zapominać, że często także użytkownicy przypadkowo uszkadzają matrycę, czy zalewają cały komputer. Pomocą w takiej sytuacji może być tylko serwis laptopów Dell i pozostałych marek, który ma niezbędną wiedzę oraz doświadczenie, by odpowiednio zabezpieczyć sprzęt i poddać go naprawie. Wbrew pozorom urządzenie nawet po takim incydencie jest do odratowania, ale tylko w sytuacji, kiedy jest szybki czas reakcji. Na liście usterek można także znaleźć liczne uszkodzenia mechaniczne, zawirusowane systemy, czyli wszystko, co wynika z nieostrożnego użytkowania laptopów.
Najłatwiej byłoby powiedzieć, że im mniej dodatkowych podzespołów posiada komputer, tym mniejsze jest ryzyko awarii. Jednak, jak widać, nie do końca się to sprawdza. Wiele laptopów ulega awarii z winy swoich użytkowników, którzy nie przykładają wagi do tego, w jakich warunkach korzystają ze sprzętu. Serwis laptopów Lenovo, Dell czy HP zazwyczaj jest już przyzwyczajony do częstych napraw matrycy oraz karty graficznej. Śmiało można jednak stwierdzić, że starszy sprzęt był zdecydowanie bardziej żywotny i nie ulegał tak dużej liczbie awarii, jak współczesne komputery.